Szeretettel köszöntelek a ÖTVENEN TÚLIAK KLUBJA közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÖTVENEN TÚLIAK KLUBJA vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ÖTVENEN TÚLIAK KLUBJA közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÖTVENEN TÚLIAK KLUBJA vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ÖTVENEN TÚLIAK KLUBJA közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÖTVENEN TÚLIAK KLUBJA vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ÖTVENEN TÚLIAK KLUBJA közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÖTVENEN TÚLIAK KLUBJA vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Azt minden bizonnyal még maga Gustave Eiffel mérnök sem gondolta volna, hogy a róla elnevezett kolosszális acéltorony egykor a romantika és a szerelem szimbóluma lesz. Sőt, talán még azt is csak legtitkosabb vágyaiban remélhette, hogy az Eiffel-torony egyáltalán fennmarad az utókor számára, hiszen az építményt az eredeti tervek szerint az 1889. évi világkiállításon tartott bemutatása után le is bontották volna. Hála azonban Eiffel kitartásának és makacsságának, nem csak hogy a megosztó közvélekedés ellenére megkezdődhetett a kollégái által kiötlött torony építése, de hatalmas sikere máig töretlen, ezzel is garantálva az építmény fennmaradását. A 10100 tonnás acéltömeg így valószínűleg még sokáig fogja magához csábítani a romantikus lelkeket.
A heves tiltakozások ellenére (amibe több nagynevű francia művész is megszólalt), 1887. január 28-án megkezdődhetett az Eiffel-torony építése. Hatalmas tölcséreket vájtak, majd szárítottak ki a Mars-mezőn, hogy a kőművesek hozzákezdhessenek az oszlopok alapozásához. Ezt követően telepítettek négy, új rendszerű hidraulikus emelőt a fémszerkezet darabjainak mozgatásához. A torony elképesztő tempóban növekedett: havonta 12 méterrel lett magasabb. Ehhez persze hozzájárult az is, hogy a helyszínen csak az elemek összeszerelése folyt, azokat előre legyártották egy Levallois-Perret-i üzemben. Az elképesztő iram ennek ellenére is a kor mérnöki csodájának számított. Gyakorlatilag a munka minden egyes fázisában feltaláltak valamilyen addig nem használt újszerű megoldást. Eiffel-torony átadására végül 1889 tavaszán került sor. A fantasztikus építmény születésének állomásait az alábbi képsorozaton kísérhetjük végig.
Görgess tovább a képekhez, ha érdekelnek a az Eiffel-torony építéséről készült korabeli fotók:
KÖVESS MINKET
Olvass tovább: Az Eiffel-torony építése 9 képben - Ha Érdekel - Érdekességek
Forrás: Ha érdekel a Világ csodaszép.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!